Sobota, 23. Marec 2019 a meniny má Adrián

Heslo:

www.meteo.sk
 .: Suchý hrádok

Zimnou akciou na Suchý hrádok nás sprevádzalo slnečné, sťaby jarné počasie.

Už dlhú dobu smerujú naše pohľady na vápencovú homoľu uloženú medzi Račkovou a Bystrou dolinou v Západných Tatrách. Jej názov je Suchý hrádok s výškou 1203 m.n.m. Časť vody z Bystrého potoka sa na SV Suchého hrádku ponára do podzemia, aby sa na južnom úpätí  objavila v niekoľkých vyvieračkách. Najväčšia z nich má výdatnosť okolo 50 l/s a je zachytená vo vodnom zdroji pre obce Pribylina a Vavrišovo. Naša zimná výprava začala už v piatok, kedy sme za výrazného dažďa opustili P. Lehotu a smerovali v pätici na Podbanské. Tu už vládla pani zima a dážď sa zmenil v krúpky snehu, čo nám samozrejme zlpešilo náladu. Ráno nás pobudil hučiaci, padajúci sneh zo strechy. Aperitív na vypálenie červa, výborná praženica s cibuľkou a čochvíľa stúpame po slnkom zaliatých lúkach až k prvej vyvieračke pod Suchým hrádkom. Jej výdatnosť býva okolo 5 l/s a je zachytená do Thomsonovho prepadu. Dnes tu však nikto merania nevykonáva a prepad slúži ako napájadlo oviec. Asi 600 m západnejšie navštevujeme zregulovanú vyvieračku pre Pribylinu. Naša cesta nás ďalej vedie dolinou okolo niekoľkých závrtov, padnutej lavíny až do sedla, odkiaľ pohodlne vystúpime na vrchol. Pohľad na Liptov je impozantný. Aj keď už dochádza k zmene počasia vidíme pred sebou celú Liptovskú kotlinu od Kriváňa, cez vodné dielo na Neznámej, Krakovu hoľu, Sinú až po dymiace ružomberské komíny na západe.
Z vrcholu sa vraciame opäť do sedla a rýchlym zjazdom prichádzame do ústia Bystrej doliny na chatu, kde nás už očakáva náš kuchár Janík s výbornými kolenami.
Skončila sa jedna pekná akcia na ktorej sme mali možnosť len z časti  poznať krasové územie Suchého hrádku no aj tak si  myslíme, že sú tu jaskyne, čakajúce na svojích objaviteľov.

Autor: Ján Dzúr | 12. 02. 2007 23:50 <<< Späť

Tatrasoft
LYNX
MKB
DX Tech
UNIDOM
Adamsport
© 2007 Jaskyniarsky klub Demänovská Dolina, programovanie Daniel Pogač - DX Tech, grafika Juraj Bada, posledná aktualizácia: 23.3.2019, 13:31